03 June 2011

ULANG TAHUN PERKAHWINAN


Wajah Kesayanganku

   Hari ini genaplah 6 tahun usia perkahwinan saya. Masih terlalu muda, masih terlalu mentah lagi usia perkahwinan saya. Kalau budak tue, baru di tadika, baru nak pandai membaca, baru nak belajar berdikari dan sebagainya. Pendek kata masih terlalu muda, masih perlu dipimpin, dibantu, ditunjuk ajar kerana masih banyak menda yang tak tahu.
   Bila nak sentuh dengan pengalaman berumahtangga nie, rasanya saya bukanlah orang yang sesuai untuk bicara soal ini. Usia perkahwinan kami masih terlalu muda untuk diminta mengupas akan pengalamannya. Masih banyak garam yang belum kami rasa, masih banyak gula yang belum kami jumpa. Jadi yang saya mampu katakan...banyakkanlah berdoa, jangan lokek berdoa kerana hanya dengan doa lah kita akan temui ketenangan di samping sentiasa bersangka baik dengan Allah.
   Namun begitu, syukur alhamdulillah...Allah panjangkan usia perkahwinan kami. Allah berikan kami peluang untuk hidup bersama lagi. Dan kumohon pada mu Ya Allah agar diberikan peluang ini selamanya. Saya ingin perkahwinan ini diberkati selamanya dan kami bersatu di akhirat sana.
    Dalam usia 6 tahun ini, kami dianugerah 3 cahaya mata. Kesemuanya dara. Alhamdulillah. Moga andai diberi kesempatan di lain kali, kami berharap dikurniakan teruna pula. Terasa masa berlalu dengan pantas. Dalam mengharungi alam rumahtangga, tak dinafikan ada jua pasang surutnya. Namun ketabahan abang, kesabaran abang mengatasi segalanya. Kagum saya dengan keperibadian abang. Memang tak dapat dinafikan, saya bukanlah seorang yang sabar malah bila marah tue ada jea ayat yang menyakiti hati keluar tapi bila hati kembali sejuk menyesal plak rasanya.huhuhu...teruk kan...
    Semoga hari ini ditambah plak dengan 1 rejab ni bakal membawa keberkatan dalam kehidupan berumahtangga kami. Aminn...

No comments:

Post a Comment