20 June 2011

RESEPI OH RESIPI

     Pagi ini ada mood skit nak menulis. Sepanjang 3 bulan ini, kerja tak banyak sngat memandangkan pejabat tengah buat ubahsuai. Jadi kerja pun agak berkuranganlah. Daripada melepak tempat member atau termenung sana sini, baik saya update blog saya nie. Nampak gayanyer bulan june nie paling banyak saya menulis. Nie mau sampai bulan ogos saya boleh bersenang lenang...hehehh...takdelah, kerja tetap kerja, bila ada masa terluang ajalah dapat saya menjengah kan.
    Nak cerita nie, tak lama lagi kan kita nak menyambut puasa. Sekarang pun dah 18 Rejab. Sekejap jea kan. Tak lama lagi syaaban plak. rasa macam baru jea puasa kan. Jadi kepada mereka mereka yang lom abis ganti puasa tue, lekas lekas lah yea. Ada masa tak sampai 2 bulan lagi nie.
    Teringat saya bulan puasa masa bujang dulu, sayalah orang paling rajin dan paling sibuk buat kuih raya. Habis adik adik saya kerah tuk membantu saya. Tapi sejak dah jadi ummi ini, aktiviti itu terpaksa saya lupakan. Masa yang ada pun cukup cukup tuk masak tuk juadah berbuka puasa. Skill tuk buat kuih raya pun, ntah ada lagi ker tak...aduhai..bila lihat rakan lain yang mempunyai kesempatan, teruja gak tuk ikut tapi bila masa yang agak mengekang, impian hanya tinggal impian.
    Pernah tahun lepas, bukan main banyak bahan saya beli namun bahan hanya tinggal bahan jea. Buatnyer idak. 
    Tajuk pagi ini resepi oh resipi..haa...nie satu tabiat saya, saya memang suka membaca resepi, beli buku resepi tapi bila time nak membuatnya, tak tahulah.
    Kadang MyHubby suka mengusik,
"buku bukan main, salin resepi sampai tak hingat, buatnyer idak, buat orang meleleh air liur jea" 
saya suka lak membalas.
"sekurang kurangnya saya ada niat...oklah tue..." hahhahaha..alasan..

    Tapi serius, saya sebenarnya memang ada keinginan tuk membuat, mencuba malangnya masa yang ada digunakan untuk yang lain. Banyak yang perlu saya uruskan. Myhubby, My3Dara, MyFamily, MyCareer,... 4 My tue dah cukup buat saya tak cukup tidur untuk menyelesaikannya. Bilalah yea agaknya saya dapat merealisasikan impian saya itu..
    Dan sekarang saya sedang mengatur masa, mengatur diri dan mengatur segalanya agar saya menjadi ummi yang serba boleh...chewahh...aminnnnnnnn

No comments:

Post a Comment