10 June 2011

MASA YANG CEMBURU......

   
    Cepatnya masa berlalu. Tak terkejar rasanya. Dulu zaman sekolah, masa dirasakan terlalu siput. Nak menunggu waktu rehat pun, puas membelek jam. Tapi sekarang...masa yang dulu ingin kubiarkan berlalu pantas, kini kalau boleh ingin diminta agar terhenti sebentar. Untuk apa....
   
Untuk diri sendiri,    3 dara,   Suami,  Keluarga,   Kerjaya

      Tak tahulah andai saya seorang yang merasa. Melihat perkembangan 3 dara, rasa sayu di hati. Banyak perkara yang saya terlepas pandang, banyak ilmu yang belum saya curahkan, banyak bekalan yang belum saya sediakan.
      Iyealah...saya pulang ke rumah waktu dah hampir senja. Waktu yang menuntut saya untuk segera melunasi tugas di rumah, masak, mengemas. Sedangkan waktu itulah 3 dara menuntut sepenuh perhatian dari saya. Masa saya lebih banyak dihabiskan di pejabat banding di rumah.
      Cemburunya masa pada saya sehinggakan begitu cepat dia berlalu. Tak peduli langsung pada saya yang terhegeh hegeh mengejarnya. Sayakah yang tak pandai mengurus waktu atau masakah yang terlalu mencemburui saya.
      Ya Allah pemudahkanlah segalanya...Berikanlah hambamu ini peluang untuk ku mendidik 3 dara secukupnya dan sewajarnya...Aminn...

No comments:

Post a Comment