03 June 2011

HATI YANG SEDIHHHHHHHH...

    TEtiba hati rasa sedih...sebak...sakit hati pun ada. Tadi boss panggil, berkenaan sistem yang ada di tempat saya bekerja ini. Boss A dengan pandai pandai jea minta saya ubah sistem itu, bila saya beri penjelasan dia tetap taknak terima, Jangankan kata nak terima, saya nak bercakap pun dia sekat. Terpaksalah saya panggil boss B yang lain untuk terangkan keadaan (boss B lebih tahu berkenaan dengan sistem ini).
    Akhirnya barulah boss A terima namun masih ada tak puas hati. Pelik saya, naper saya dipersalahkan akan kekurangan sistem itu, saya hanya pengguna sistem itu bukanlah yang mencipta sistem itu. Marahlah pada orang yang mencipta sistem itu. Saya dah dewasa, tak perlu nak nak tinggi kan suara di atas bukan kesilapan saya.  
    Sebenarnya dah lama saya bertahan di tempat kerja saya ini. Ikutkan hati nak jea angkat kaki. Sekarang saya dah tak peduli lagi...balik jea abang nanti saya nak bincangkan perkara ini. Saya nak minta tukar. BUkan sekali maruah saya dipijak...dah berkali kali...saya dimarah, dimaki sesuka hati. Biarpun boss A orangnya kuat agama, dah pernah menunaikan umrah namun tetap memilih makian dari bertanya elok elok kepada saya. Bukan penghormatan yang saya minta cukuplah sekadar melayan saya sebagai seorang manusia.
    Ya Allah...berikanlah hambamu ini petunjuk...dan permudahkanlah segala urusan hambamu. Tunjukanlah aku jalan agak tidak terpesong darimu Ya Allah...aminnnnnn...

No comments:

Post a Comment