27 June 2011

HUJUNG MINGGU YANG PADAT....

         Assalammualaikum,
   Hujung minggu ini cukup padat sehingggakan nak pergi kerja pun rasa malas. Tetapi bila mengenangkan yang kakak ada ujian pagi ini, saya kena kuatkan semangat. Kesian jugak dengan 3 dara, dorang pasti lebih penat banding ngan saya, iyealah sepanjang dua hari cuti ini, 3 dara saya usung ke sana dan ke sini.
   Hujung minggu ini saya isikan dengan membeli pakaian untuk 3 dara terutamanya kakak yang kebanyakan seluarnya semua dah senteng. Boleh tahan jugak harga pakaian budak budak sekarang. Mengalahkan pakaian kita orang dewasa. Sambil sambil itu saya beli juga pakaian anak untuk dipakai di syawal nanti (moga umur kami semua panjang). Kebiasaan orang yang tak banyak duit macam kami ini, saya suka merancang agar bila tiba syawal nanti tidaklah kami kering poket. Lega rasanya pakaian 3dara dah dibeli. Cuma nak tambah 2 pasang sorang jea lagi. Tue kena tunggu gaji yang akan datang lah plak. Kalau tidak, mau terkebil kebil hujung bulan nanti.
   Balik jea dari membeli belah terus kami sekeluarga bergegas ke rumah mak. Risau jugak bila mak bagitahu yang tekanan darah mak melebihi 200, namun sebelum kami nak keluar membeli belah, saya dah telefon mak dan mak memberitahu yang tekanan darah mak dah menurun iaitu 130 lebih...lega rasanya, kalau tidak terpaksalah saya menunda lagi rancangan kami untuk membeli pakaian 3dara.
   Sampai rumah mak pun dah hampir senja. Jadi keadaan kami tika itu memang letih. Cian tengok 3dara tidur. Nampak benar keletihannya. Besok pagi, kami ke rumah baru along. Cantik rumah dia, tapi lom renovate lagi. Kata along dia nak extend dapur ngan bilik. Nampak gayanya mungkin dalam sebulan setengah barulah along leh duduk umah baru. Seronoknyer dapat duk rumah baru. Saya plak yang terlebih excited..
ermmm..cukuplah takat ini dulu...

No comments:

Post a Comment