20 June 2011

SELAMAT HARI BAPA....

 
   Semalam adalah hari bapa. Hari Bapa jatuh pada hari minggu ke-3 bulan Jun. Ada yang kata tak elok raikannya. Pada saya terserah pada niat yang penting janganlah hanya pada hari itu jea kita ingat bapa kita, kita kena ingat setiap hari bapa kita, mak kita. Dua orang yang cukup penting menjadikan kita seperti kita hari ini.
    Untuk itu Selamat Hari Bapa buat Abah Tersayang. Cayaaaaannnnngggg abah. Mekacih abah kerana telah mendidik adik menjadi insan yang berguna, menjadi insan yang sepatutnya, menjadi insan yang tahu mengunakan akalnya(yerker..huhu)...sesungguhnya tanpa didikan abah, tidaklah adik menjadi seperti sekarang. Sayang abah..
     Tapi sayangnya tiada sambutan yang kami, adik beradik lakukan. Memandangkan mak pun tak berapa sihat, jadi tiadalah sambutan seperti biasa. Namun kami adik beradik tetap berkumpul di rumah mak abah.
     Teringat masa kecil ngan abah, biarpun abah agak garang namun sifat penyayang abah tetap saya ingati. Abahlah yang mengajar kami adik beradik mengaji juga anak anak jiran yang lain. Kalau taknak kena marah ngan abah, kami adik beradik akan ready dulu, mengaji sehingga lancar. Selepas maghrib masing masing dah mengadap abah. Satu kepantangan abah, waktu maghrib di larang membuka tv. Jadi segala kartun atau drama dalam tempoh itu akan kami ketinggalan. Dengar jealah cerita kawan kawan, besok kat sekolah.
     Namun begitu, satu perangai abah..abah kuat bekerja, abah juga akan cuba memenuhi kehendak anak anak. Apa saja yang kami mahukan pasti abah akan cuba ikhtiarkan. Dan hasilnya kesemua adik beradikku berjaya ke menara gading kecuali saya. Bukan tiada peluang, cuma waktu itu manalah ada PTPTN. Tapi saya tak kisah, sekurang kurangnya saya ada kerja dan boleh berbangga dengan diri sendiri.

     Selamat hari bapa buat abah. Tak lupa jua buat MyHubby...selamat hari bapa kepada 3 daraku ini. Terima kasih kerana mengasihi 3 dara, menyayangi mereka dan sentiasa cuba menjadi Ayah yang terbaik. Jua speacial buat Abangku, Along.....Selamat Hari Bapa...Terima kasih buat along, selain abah, alonglah yang sentiasa menjaga, menasihati adik yang degil ini. Sesungguhnya Alonglah abang yang terbaik di dunia ini. Sayang Along....
     Terasa diri cukup bertuah dikeliling oleh 3 Lelaki Terbaik Di Dunia Ini. Abah..MyHubby...Along.. Love u Olllllllllllllsss..

No comments:

Post a Comment