04 July 2011

PAGI YANG SURAM....

    
    Pagi ini, mood saya tak berapa baik. Mungkin terbawa oleh peristiwa semalam. Pagi ini dan semalam memang banyak perkara yang tak sepatutnya berlaku, telah berlaku.
     Semalam saya ada beli almari untuk 3 dara. Memandangkan baju 3 dara dah makin bertambah, almari yang sedia ada dah tak mampu untuk menampung lagi baju 3 dara. Akhirnya setelah pergi ke beberapa buah kedai perabot, saya berkenan dengan satu almari ini. Cukuplah untuk menampung baju 3 dara.
     Kebetulan almari sampai waktu saya sedang solat maghrib. Dan usai solat, lori pun dah pergi, saya pun jenguk almari. Time tue memang tengah semangat nak kemas baju 3dara. Pergi jea ke bilik 3 dara betapa frust nya saya, lain yang di 'order', lain plak yang sampai. Abang plak leh tak perasan orang tue salah hantar. Kebetulan saya yang memilih almari itu jadi abang memang tak perasan sangat almari yang jadi pilihan saya itu.
     Akhirnya abang call lah empunya kedai bagitau akan kesilapan hantar almari itu, Empunya kedai akan hantar almari yang betul pada malam ini. Aduhai..risau tol saya, dahlah dah bayar abis, malam ini harap harap dia hantar lah almari yang betul. Janganlah almari yang lain plak yang dia hantar. Frust lah camnie.
     Pagi ini plak, taska Kak adik ngan Puteh bukak lambat, lambat lah saya masuk opis. Yang geram kat cikgu kak adik ngan puteh nie, dah tahu datang lambat, ambiklah budak budak, nie tak, masing masing buat sibuk, ke hulu dan ke hilir, mak bapak budak masing masing terpinga. Tak tahu nak serah anak masing masing kat siapa. Aduhai...tensionnnya saya pagi ini....tak sukalah perasaan camnie. Harap apa yang berlaku pada saya, semalam dan pagi ini tak akan berulang di masa lain. Amin...Senyum yea ummi..

No comments:

Post a Comment