11 July 2011

Kakak Mithali...?

    Hari ini saya nak coret sesuatu berkenaan dengan puteri sulung saya, kakak. Kakak memang suka bercakap, agak petah. Kak Adik pula agak pendiam atau mungkin belum menunjukkan skill nya lagi.
   Sabtu lepas saya pergi ke rumah mak, ayah saya begitu rajin melayan 3 dara. Dalam melayan 3 dara, ayah saya berbual dengan kakak dan saya tertarik dengan dialog kakak nan satu ni.

Atuk    :  Bila hari jadi kakak?
Kakak :  Tak tahulah atuk...
Atuk    :  Nanti bila hari jadi kakak, atuk beli hadiah nak tak..?
Kakak :  Nak nak..(sambil buat muka malu)
Atuk    :  Kakak nak hadiah apa..?
Kakak :  Kakak nak hadiah besar...kakak nak dua.
Atuk    :  ha...nak dua (atuk buat buat muka terperanjat)
Kakak :   isk bukan...kakak nak 3 lah (sambil mengayakan 3 jari)
Atuk    :  Amboi..lagi banyak, kakak nak buat apa sampai 3 tue..
Kakak :   kakak nak bagi kat adik adik kakaklah.

   Masa nie, semua orang senyap dengan jawapan spontan kakak dan baru ketawa kemudian akhirnya. Begitu juga dengan saya. Suka saya bila dalam apa jua keadaan kakak tetap ingat akan kak adik n puteh. Harapan ummi, moga kakak menjadi kakak yang mithali jua contoh untuk adik adik yea sayang.

No comments:

Post a Comment