09 March 2011

Tidur salah salah jer..


   Pagi ini saya tersenyum sendiri teringatkan kisah petang semalam. Mungkin bagi orang lain tak lucu tapi bagi saya kisah semalam cukup mencuit hati.
   Petang semalam dalam perjalanan pulang ke rumah seperti biasa, kakak n kak adik akan berceloteh panjang manakala puteh lebih senang melayan perasaan ataupun makan.hehehe
   Petang semalam bila tiba giliran kak adik berceloteh, saya bertanya..


    'Tadi siapa kejut kak adik mase kak adik tidur pagi tadi' soal saya


    'kak adik tak tidur pun, kak adik tidur salah salah jea' jawab kak adik


    'Aik..kak adik takleh tidur, naper..' saya bertanya kembali


    'taklah ummi..kak adik tidur tapi tidur salah salah jea..' sekali lagi kak   adik menjawab.aik..pelik aku...tak faham ayat kak adik..


    "apa tidur salah salah tue," soal saya kembali


     kak adik pun menjawab
     "kak adik tak tidur betul-betul, kak adik tidur salah salah jea"


    dan disampuk oleh kakak
     "tidur tipu tipu lah ummi"


  Dan pecahlah ketawa saya petang itu..macam macam rupanya. Rupanya tidur tipu tipu itu dipanggil tidur salah salah oleh kak adik. Kak adik, kak adik...

No comments:

Post a Comment