17 March 2011

Bangun Lambat.........

  
  Hari ini saya terlambat bangun. Sedar sedar dah pukul 6.06 pg. Kelam kabut saya dibuatnya. Membayangkan baju kerja tak gosok lagi, baju 3dara belum masuk dalam beg lagi, susu lom buat lagi. Mengenangkan semuanya belum sedia, terduduk gak saya dibuatnya. Malas nak fikir semua tue, saya cepat cepat mandi.
   Keluar bilik air, dengan tangkas saya buat semuanya, gosok baju, siapkan baju 3 dara, kejutkan 3 dara, pakaikan baju dorang semua, sikat rambut, buat susu, panaskan enjin keter dan kesudahannya semuanya sudah berada dalam kereta tepat pukul 6.46 pg. fuhhh...Memang letih dibuatnya. Kelam kabut..Tak sangka plak bila abang takde camni plak jadinya. Nie kalau dia tahu nie, mau eksyen dia dibuatnya. hehehe tapi cam tak caya plak saya leh siapkan secepat ini. Benar gaklah telahan cik abang, katanya saya boleh buat kerja dalam keadaan stress, masa yang singkat dan kelam kabut. Menurutnya, kalau dia memang tak boleh buat kerja dalam keadaan kelam kabut camtue. hahahh...iyealah tue.

  
   Mujur tak lambat sampai pejabat. Pada mulanya memang saya dah bangun awal, tapi cam biasalah, konon nak tidur sekejap jea, sedar sedar dah kul 6. Malam tadi ingat nak siapkan semuanya tapi puteh plak meragam. Puas tidurkan dia. Kesudahaannya dengan saya tertidur sekali.
   Pengajarannya, saya perlu sediakan semuanya awal awal lagi agar kejadian cam tadi tak berulang kembali.

No comments:

Post a Comment