16 March 2011

Gambar Kahwin

   
    Baru baru ini kak adik menelek album perkahwinan kami. Banyak sungguh persoalan yang timbul. Kakak di sisi kak adik setia melayan pertanyaan kak adik. Saya pada waktu itu sedang mengemas rumah. Dalam banyak banyak pertanyaan saya tertarik dengan satu pertanyaan kak adik.

     "ummi, kenapa gambar kakak, kak adik ngan puteh takde" soal kak adik.

Berkerut gak lah dahi saya memikirkan soalan yang tiba tiba dari kak adik. Dalam sedang memikirkan jawapan, kakak telah menyelamatkan saya.

     "kak adik, masa nie, kita kat umah nenek. Kakak, kak adik ngan puteh duduk umah nenek. Ummi ngan ayah jea gie kawin, sebab tue gambar kita takde."

     "ooooo...." 

    Dengan confident jea kakak menjawab. Kak adik pula seakan puashati ngan jawapan kakak. Saya hampir nak tergelak. Kakak, kakak..ingat kahwin tue macam pergi kenduri ker..ermmm..apa apa jealah kakak nie. Namun saya biarkan aja, biarkanlah...kalau dijelaskan mungkin sukar tuk difahami. Tunggulah masa yang sesuai.

No comments:

Post a Comment