25 August 2011

KISAH RAMADHAN

   Assalammualaikum

    Rasanya dah lama benar saya tak update diary saya nie..(diary konon). Rindu rasa nak menulis, tapi tuelah masa plak yang tak ada. (masa yang takde atau saya yang tak pandai mengurusi masa..hehehh). Kali ini saya nak cerita skit perkara saya buat sepanjang bulan ramadhan ini.
    Ramadhan kali ini, saya agak penat + kelam kabut sikit...3 dara dah semakin membesar, jadi waktu berbuka puasa agak riuh rendah gaklah. Almaklumlah 3 dara belom puasa lagi jadi bila kita ngah sibuk berbuka, masa itulah dorang buat perangai. Memang menguji kesabaran sungguh...
    ha...lagi satu, saya bertambah penat bila terpaksa mengharungi jem. Perjalanan ke rumah yang hanya memakan masa 20 minit kini dah jadi 2 jam gara gara jem di jalanan. Agaknya semua orang berebut nak pulang awal. Saya bila mengharungi jem yang 2 jam ini, ditambah dengan meragamnya 3 dara, mengundang stress untuk saya. Kesabaran yang dituntut bukan sedikit. Jadi bila sampai rumah pun dah agak lewat, masak pun yang simple simple jealah. Alhamdulillah, dari takde yea.
    Yang seronok nya bulan ramadhan ini, setiap hujung minggu, saya sekeluarga berkumpul di rumah mak untuk berbuka puasa bersama. Masa ini juadah jangan nak katalah..penuh meja sampai ruang nak letak kuih muih pun takde...Akhirnya mak saya bagi syarat, jangan beli kuih kalau taknak makan. Bila dah keluar syarat dari mak, barulah kami masing masing mengurangkan pembelian kuih muih jua lauk pauk ini. Alhamdulillah..rupanya nafsu ini boleh dikawal.
      Nantilah saya citer lagi serba sedikit. Idea tak datang lagi nie. Mood untuk menulis pun kurang. Nanti dah ada mood, saya update lagi yea...

   

No comments:

Post a Comment