04 August 2011

BUTTER HARAM?

    Ramadhan ini dapat lagi satu kejutan. Kejutan yang telahpun disahkan sendiri oleh pihak Jakim. Sejenis ramuan butter didapati/ disahkan mengandungi DNA Babi.
    Pasti ramai yang ingin mengetahui butter berkenaan. Butter itu adalah Golden Butter Churn. Untuk memudahkan lagi, saya kepilkan bersama gambar yang saya dapati di google.

   Butter ini sering kali digunakan bagi membuat kek sarawak. Aduhai..sedihnya, sebab saya memang suka makan kek sarawak. Biarpun jarang membeli tapi bila dah ada di depan mata, memang tak pandang kiri kanan lah. Paling yang saya kesalkan, Kak adik pun dah makan...aduiii..berdosanya saya, beri anak saya makan menda yang haram....Y Allah ampunkan dosa hambamu ini.
    Jadi kepada semua pembaca, elakkanlah dari memakan butter ini dan jua pastikan kek sarawak yang kita beli/makan itu tiada menggunakan butter ini.

No comments:

Post a Comment