21 November 2011

MALAYSIA LAWAN INDONESIA

   Tiba tiba jea rasa patriotik bila tengok bola..hehehh..ada ker macam tue...iyealah zaman sekarang nie mana ada perang berperang jadi bila tengok bola nie, semangat yang datang tue menimbulkan rasa patriotik tambah tambah bila pasukan kebangsaan mula menunjukkan taringnya. Kiranya barulah bersesuaian ngan nama Harimau Malaya...iyea dak..? Tapi rasa kelakar plak bila saya post pasal bola nie..hehehh..bila masa plak leh terlibat ngan bola nie nie..kalau abang tue lain lah...hahahh
   Malam nie Malaysia akan menentang Indonesia. Ntah kenapa bila bertemu dengan negara jiran ini seakan beremosi sikit. Kenapa yea sambutan rakyat indonesia terhadap rakyat malaysia tidak seperti layanan kita terhadap mereka. Jauhnya amat, bukan setakat api dengan panggang. Terasa ralat di hati bila melihat pemain Malaysia terpaksa memasuki padang dengan kereta kebal. Sedangkan rakyatnya di sini bebas tanpa ada rasa prejudis oleh Rakyat Malaysia. Di sini saya puji sikap, attitude rakyat Malaysia. Sikap profesional, tolak ansur ketara kelihatan.

Skuad Malaysia

   Saya tidak mengharapkan apa apa untuk perlawanan malam ini. Bola itu bulat. Apa apa boleh berlaku. kan..kan..

 
   Pada saya, Emosi pemain Malaysia yang perlu berhadapan dengan puluhan juta rakyat Indonesia tidak perlu dikeruhkan dengan desakan untuk bergelar juara. Bermainlah dengan jujur, dengan semangat kesukanan. Insya'allah..kemenangan pasti berpihak pada kita.

p/s: elleh..nak menang gak yea..hehhhe 

No comments:

Post a Comment