11 October 2011

SUPRISESSSSSSSSSSS...........!!!

  
   Hujung Minggu baru baru ini saya mengunjungi rumah mak. Lagipun dah lama tak pergi umah mak. dah lama gak tak jumpa ngan abah.  Kami sekeluarga sampai di rumah mak dalam pukul 9.30 pagi. Sarapan di rumah mak. makan makan, borak borak, sedar sedar dah tengahari. Saya pun siapkan makanan tengahari. Buat simple jea. Ayam goreng berempah dengan Sotong tepung dan mak menambah buat ikan merah masak asam pedas....Nyummy..
    erm..lupa plak nak cakap..abah takde kat umah. Pergi mana ntah. Dah siap makan tengahari itu, abah pun sampai. Abah pun ucapkan selamat hari lahir untuk saya. Memang hari itu adalah hari kelahiran saya. Sedih campur seronok sebab abah ingat gak akan hari lahir saya. Saya pun bersalam ngan abah. Abah keluar semula, tiba tiba si kakak bawak masuk sekotak kek dan abah menghulurkan satu beg plastik untuk saya. Katanya hadiah. Terkejut + terkelu..tak sangka kan dalam tua tua begini ada gak kejutan yea..
    Alahai...so sweeet + terharu.....Dalam usia 32 tahun ini, abah masih membelikan hadiah untuk saya...terharunya..saya buka beg plastik. Rupanya sepasang baju kurung pesak...cantiknya..pandai abah pilih. Saya terus masuk bilik dan mencuba. Memang muat. rasa nak nanes nie...abah masih tahu saiz saya...uwawawawawaw...nak nanes..sedihnya..
    Mekacih abah..kek yang abah belikan pun sebab..3 dara tak putus putus makan..asyik menambah jea..Apa yang buat saya sedih + terharu ini, abah kan dah tua..SAya masih berharap masih dapat bertemu abah di tahun hadapan. Bukan hadiah yang saya mahukan cukuplah sekadar ucapan. Saya tak mahu ini menjadi hadiah terakhir dari abah.. Ya Allah panjangkanlah umur abahku, mak ku..keluargaku jua muslimin dan muslimat.

p/s : hadiah dari abang tak dapat lagi...postpone katanyer..isk..isk..isk..

No comments:

Post a Comment